Regulamin usług emailon.pl

Regulamin usług świadczonych w ramach usługi e-mailingowej emailon.pl reguluje podstawowe prawa, obowiązki klientów, operatora oraz definiuje zasady i charakter współpracy między stronami.

§1
Podstawowe pojęcia i definicje

1.1. Niniejszy regulamin świadczenia usług serwisu “emailon.pl” (zwany dalej “Regulaminem”) dostępnego pod adresem https://emailon.pl. Regulamin określa zasady korzystania i świadczenia usług przez serwis emailon.pl zwanego dalej usługodawcą lub Hosterion, a także prawa i obowiązki stron.

1.2. Data wejścia w życie: 01.07.2024 r.

1.3. Adres serwisu hostingowego: https://emailon.pl 

1.4. Kontakt elektroniczny z administracją serwisu: https://emailon.pl/kontakt

1.5. Usługodawcą i administratorem serwisu Hosterion jest firma "Hosterion Sp. z o.o.", prowadząca działalność pod adresem: ul. Kardynała Bolesława Kominka 34, 44-217 Rybnik, o nadanym numerze identyfikacji podatkowej (NIP): 642-323-52-51, świadcząca usługi drogą elektroniczną za pośrednictwem Serwisu.

1.6. Serwis EMailON świadczy usługi elektroniczne określone niniejszym regulaminem na warunkach określonych przez Usługodawcę i zaakceptowanych przez Klienta, w tym w szczególności:

A. usługi narzędzia do e-mail marketingu - tj. usługi, w której Klientowi przyznany zostaje dostęp do platformy służącej do wysyłania wiadomości e-mail marketingowych, masowych pozwalającej na wysyłanie wiadomości do publicznej sieci Internet;

B. usługi dzierżawy dedykowanych adresów IP za dodatkową opłatą służących do wysyłania wiadomości z serwisu o którym mowa w pkt A, a dających możliwość uzyskania lepszej reputacji prowadzonych wysyłek;

C.  wsparcia technicznego w zakresie administracji usługami - tj. usługi polegającej na pomocy w konfiguracji i utrzymaniu usług Klientom w zakresie pomocy technicznej i na warunkach określonych w dalszej części regulaminu;

D. usługi administracji kontami klienta powierzonymi w ramach odrębnych umów - tj. usługi polegającej na wykonywaniu prac związanych z utrzymaniem, administracją i monitorowaniem kont, wysyłek, list subskrybentów Klienta na podstawie odrębnej umowy zgodnie z przyjętym harmonogramem i zakresem prac.

1.7. Umowa może zostać zawarta wyłącznie przez Klientów, tj. przedsiębiorców w rozumieniu przepisu art. 4 ustawy z dnia 6 marca 2018 roku – Prawo przedsiębiorców, tj. osoby fizyczne, osoby prawne lub jednostki organizacyjne niebędące osobami prawnymi, którym odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, posiadające pełną zdolność do czynności prawnych, wykonujące działalność gospodarczą, a także wspólnicy spółki cywilnej w zakresie wykonywanej przez nich działalności gospodarczej. Poprzez „działalność gospodarczą” rozumie się zorganizowaną działalność zarobkową, wykonywaną przez Klienta we własnym imieniu i w sposób ciągły

1.8. Jeżeli w treści niniejszego regulaminu nie zastrzeżono inaczej, poniższym zwrotom przypisano stałe i określone znaczenie:

  • Klient - osoba, organizacja, firma, która zawarła z Usługodawcą umowę o świadczenie usług;
  • Usługodawca - firma Hosterion Sp. z o.o. z siedzibą w Rybniku przy ul. Kard. Bolesława Kominka 34;
  • EMailON - marka Usługodawcy tożsama z Usługodawcą;
  • Regulamin - niniejszy dokument;
  • Polityka prywatności - zbiór określonych i zgodnych z Polskim prawem zasad gromadzenia, przechowywania i przetwarzania danych osobowych;
  • Umowa - umowa o świadczenie usług zawarta pomiędzy Usługodawcą, a Klientem określająca wzajemne zobowiązania, prawa i obowiązki stron, której nieodłącznym elementem jest niniejszy Regulamin oraz dołączona do niego Polityka prywatności zawarta za pośrednictwem złożonego Zamówienia w systemach Hosterion i opłaconego poprawnie instrumentem płatniczym akceptowanym przez Usługodawcę;
  • Usługa - elektroniczna usługa świadczona na odległość przez Usługodawcę;
  • Konto/Konto klienta - konto utworzone w systemach Usługodawcy, przypisane wyłącznie do określonego klienta;
  • Panel administracyjny - panel za pomocą, którego możliwe jest zarządzanie usługami przez Klienta w systemach Usługodawcy;
  • Panel Klienta - panel za pomocą, którego klient ma możliwość zmiany parametrów swoich usług, danych osobowych, zakupu nowych usług lub rezygnacji z dotychczasowych, a także korzystania ze wsparcie technicznego za pośrednictwem odpowiedniego modułu w Panelu Klienta;
  • Login - unikalne, indywidualne określenie klienta, zdefiniowane za pomocą jednego wyrazu spełniającego określone kryteria;
  • Hasło - unikalne, tajne hasło przypisane do konta klienta i ściśle powiązane z loginem;
  • Konto w serwisie - usługa polegająca na udostępnieniu danemu klientowi ograniczonego zasobu na serwerach, węzłach Usługodawcy pozwalająca na gromadzenie i przetwarzanie danych, prowadzenie kampanii e-mail marketingowych, zarządzania zbiorami danych zgodnie z wybranym i wykupionym pakietem;
  • Abonament - opłata wnoszona przez Klienta za wykonanie określonej usługi na jego rzecz lub opłata wnoszona przez Klienta za udostępnienie mu zamówionego według umowy lub zamówienia zasobu w postaci pakietu. Opłata ta nie zawiera kosztów ponoszonych przez klienta, które klient winien ponieść, aby do usługi mógł się połączyć lub z niej skorzystać (np. opłaty za internet lub sprzęt, lub oprogramowania do połączenia) oraz innych opłat w tym w szczególności licencyjnych pozwalających na zgodne z prawem prowadzenie kampanii przez Klienta, udostępnianie przez Klienta szablonów w ramach swojej usługi;
  • Okres abonamentowy - przedział czasowy, który określa długość okresu na jaki usługa została opłacona. Klient zamawiający usługą w cyklu rozliczeniowym jest zobowiązany do opłacenia okresu abonamentowego z góry za cały czas korzystania, z przysługującym okresem wypowiedzenia. Wyjątkiem od tej reguły mogą być odrębne zapisy umowy łączącej strony;
  • Faktura Proforma - dokument wystawiany przez Usługodawcę powalający na opłacenie okresu abonamentowego;
  • Faktura/Faktura VAT - dokument sprzedaży wystawiany po opłaceniu dokumentu Faktura Proforma lub elektronicznego zamówienia przez klienta potwierdzającego dokonanie zapłaty, a wystawiana po poprawnym zaksięgowaniu wpłaty na rachunku Usługodawcy;
  • Awaria - chwilowa niedostępność infrastruktury lub jej fragmentu Usługodawcy skutkująca przerwą lub niedostępnością usług w zakresie przekraczającym 30 minut w ciągłym okresie;
  • Limit - ograniczenie parametrów wynikające ze specyfikacji danej usługi;
  • Okno Serwisowe - przedział czasu określony przez Usługodawcę, cyklicznie powtarzający się pozwalający Administratorom Usługodawcy na przeprowadzanie czynności serwisowych, w tym aktualizacji wprowadzanych na serwery Usługodawcy;
  • Cykl Serwisowy - Okres, w którym Usługodawca lub wskazane przez niego osoby wykonują prace na rzecz Klienta, odpłatnie w związku z nieprawidłowym działaniem Usługi z winy Klienta, w tym do ponownej konfiguracji standardowych parametrów, ponownego założenia Usługi, Konta lub przywrócenia konfiguracji z kopii zapasowych Usługodawcy.

1.9. Klientem serwisu emailon.pl nie może być osoba lub podmiot anonimowy, którego danych nie można w żaden sposób potwierdzić. W tym celu serwis stosuje mechanizmy zabezpieczające, które mogą uniemożliwić zakup usługi w przypadku wykrycia niepoprawnych lub fałszywych danych. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za dane podawane przez Klientów w formularzach rejestracyjnych, a ich zgodność z prawdą Klient potwierdza zaznaczoną akceptacją niniejszego Regulaminu. Systemy usługodawcy nie zezwalają na złożenie zamówienia i uruchomienie usługi, w tym na ich opłacenie bez uprzedniego oznaczenia zapoznania się i zgody z warunkami niniejszego Regulaminu.

1.10. W przypadku wykrycia podania fałszywych lub niezgodnych ze stanem faktycznym danych przez Klienta w formularzu rejestracyjnym Usługodawca zastrzega sobie prawo do czasowego zablokowania Konta Klienta do czasu wyjaśnienia zaistniałych nieprawidłowości, a w przypadku odmowy wyjaśnień ze strony Klienta, usługodawca zastrzega sobie prawo do odmowy świadczenia usług, w tym wypowiedzenia usług objętych podanymi danymi co do których zachodzi podejrzenie, że nie należą do Klienta lub zostały podane z naruszeniem obowiązującego prawa na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.

1.11. Strony mogą zawrzeć dodatkową umowę określającą dodatkowe obowiązki i prawa stron, a których Regulamin ten jest integralną częścią.

1.12. Polityka Prywatności stanowi integralną część niniejszego Regulaminu.

1.13. Polityka AntySpamowa jest nieodłącznym elementem regulaminu i każdej zawieranej przez Hosterion Umowy z Klientami.

1.14. Klient przed zawarciem umowy lub uruchomieniem usługi zobowiązany jest do przeczytania i zapoznania się z niniejszym Regulaminem oraz Polityką Prywatności co potwierdza poprzez oznaczenie odpowiedniego pola na formularzu w trakcie składania Zamówienia.

1.15. Jeśli pozostałe dokumenty, umowy nie stanowią inaczej, do świadczenia usług na platformie EMailON stosuje się postanowienia niniejszego regulaminu.

1.16. Regulamin jest udostępniany nieodpłatnie w zasobach informatycznych, publicznie dostępnych dla każdego Klienta, w sposób pozwalający na utrwalenie jego treści lub jeśli umowa zostaje zawarta w formie papierowej, niniejszy regulamin dostarczany jest również w formie papierowej.

§2
Postanowienia Ogólne

2.1. Usługodawca zobowiązuje się do świadczenia usług na rzecz Klienta w sposób rzetelny i zgodny z obowiązującymi przepisami prawa, a także zgodnie z niniejszym Regulaminem i zasadami współżycia społecznego dokładając przy tym najwyższej staranności w zakresie dostępności usług i ich jakości.

2.2. Usługodawca oświadcza, że posiada niezbędną wiedzę, umiejętności oraz zaplecze techniczne pozwalające na świadczenie usług dostępnych w ofercie oraz w umowie.

2.3. Klient zobowiązuje się do zapoznania się i przestrzegania niniejszego Regulaminu oraz Polityki prywatności.

2.4. Klient oświadcza, że wyraża zgodę na przechowywanie jego danych osobowych niezbędnych dla potrzeb realizacji umowy i postanowień niniejszego Regulaminu, a także w celu należytego świadczenia usług przez Usługodawcę.

2.5. Usługodawca oświadcza, że posiada niezbędną wiedzę potrzebną do należytej ochrony danych osobowych i przestrzega zapisów Ustawy o Ochronie Danych Osobowych oraz Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych obowiązującego kraje członkowskie Unii Europejskiej.

2.6. Klienta zobowiązuje się do korzystania z Usług w sposób zgodny z prawem obowiązującym na terenie Rzeczypospolitej Polskiej oraz oświadcza, że posiada wiedzę i umiejętności pozwalające mu na obsługę zamówionej Usługi lub Usług, a brak tych umiejętności nie może być podstawą do rozwiązania zawartej Umowy i zwrotu środków poniesionych zgodnie z Okresem Abonamentowym.

2.7. Akceptacja Regulaminu jest nieodłączną częścią procesu składania Zamówienia. Akceptacja niniejszego Regulaminu jest jednocześnie potwierdzeniem zapoznania się z jego zapisami i akceptacją ich oraz potwierdza wraz ze złożeniem Zamówienia, opłaceniem go zawarcie Umowy między stronami.

2.8. Korzystanie z Usługi możliwe jest wyłącznie na warunkach i w zakresie określonym przez niniejszy Regulamin.

2.9. Klient może odstąpić od świadczenia Usługi w terminie 14 dni od daty zawarcia Umowy wraz ze zwrotem całej wniesionej opłaty wyłącznie pod warunkiem braku wyrażenia zgody na rozpoczęcie świadczenia usług we wskazanym okresie. W sytuacji, w której Klienta wyraził zgodę na niezwłoczne rozpoczęcia świadczenia Usługi, umowa zostaje zawarta na minimalny, opłacone przez Klienta okres abonamentowy bez możliwości rozwiązanie jej z zachowaniem 14 dniowego okresu wypowiedzenia.

§3
Warunki Świadczenia Usług

3.1. Serwis EMailON świadczy usługi drogą elektroniczną, na odległość za pomocą dostępnych technologii informatycznych w tym sieci publicznej Internet.

3.2. Usługi mogą być świadczone w formie osobistej jeśli Umowa łącząca strony tak stanowi.

3.3. Aby skorzystać z usług Hosterion niezbędne jest posiadanie urządzenia elektronicznego z systemem operacyjnym i przeglądarką oraz połączeniem z siecią Internet.

3.4. Serwis internetowy Usługodawcy oraz usługi dostępne są średnio przez 365 dni w roku, przez średnio 7 dni w tygodniu i średnio 24 godziny na dobę. W szczególnie uzasadnionych przypadkach serwis zastrzega sobie prawo do regularnych przerw technicznych wymaganych do aktualizacji składników systemu i zabezpieczeń infrastruktury Usługodawcy.

3.5. W przypadku wprowadzenia Okna Serwisowego wymaganego do przeprowadzenia niezbędnych prac, Serwis Hosterion wyśle uprzednio informację o planowanym przedziale czasu do Klientów, chyba, że związane jest to z Awarią, której nie sposób zaplanować. Okna Serwisowe prowadzone są w godzinach nocnych, zwykle między 1:00 a 6:00 w interwałach nie przekraczających 15 minut na jedną pracę w trakcie, której może wystąpić krótkotrwała niedostępność Usług Klientów.

3.6. Klient zobowiązany jest do wyrażenia w trakcie zamawiania Usługi zgody na przetwarzanie jego danych osobowych niezbędnych do realizacji i rzetelnego wykonania Usług. Dodatkowo Klient ma możliwość wyrażenia zgody na korespondencję marketingową pozwalającą Usługodawcy na cykliczne powiadamianie Klienta o nowych ofertach i promocjach Usługodawcy.

3.7. Usługodawca zobowiązuje się do niewykorzystywania danych Klientów do prowadzenia marketingu w żadnej formie ofert i usług firm trzecich współpracujących z Usługodawcą. Ponadto Usługodawca zobowiązuje się do zachowania tajemnicy i przestrzegania Ustawy o Ochronie Danych Osobowych w zakresie przetwarzania danych Klientów.

3.8. Standardowy okres abonamentowy wynosi 1 miesiąc przy czym precyzując okres rozliczeniowy trwa od dnia rozpoczęcia świadczenia usług do kolejnego miesiąca następującego po miesiącu rozpoczęcia świadczenia usługi w trybie D-1. Na przykład wykupując usługę w dniu 1 stycznia, jest ona ważna do 30 stycznia włącznie, a wykupując usługę 15 stycznia jest ona ważna do 14 lutego itd. Okres ten w przypadku pierwszego okresu rozliczeniowego może zostać wydłużony o D+1 ze względu na przejściowy dzień rozruchowy stanowiący nabyte prawo Klienta otrzymane bezpłatnie od Usługodawcy jako dzień uruchomienia, przy czym precyzując, że jeśli uruchomienie nastąpiło w godzinach porannych to jest to nabyte prawo Klienta do niemal bezpłatnego dnia dodatkowego, a jeśli uruchomienie nastąpiło w godzinach wieczornych to co do zasady pozostała część dnia do godziny 23:59:59. Dodatkowy dzień rozruchowy nie obowiązuje w przypadku usług Dedykowanych, takich jak wsparcie w obsłudze, tworzenie kreacji, prowadzenie kampanii na rzecz Klienta, których okres abonamentowy wynosi 30 dni od daty uruchomienia i nie podlega wydłużeniu w ramach D+1.

3.9. Klient ma możliwość zmiany Pakietu w dowolnym momencie na inny o wyższym planie w trakcie trwania Umowy chyba, że Umowa na określony pakiet/usługę została zawarta na czas dłuższy niż standardowy. W ramach umów terminowych nie przysługuje Klientowi prawo do zmiany pakietu na niższy.

3.10. Usługodawca wprowadza okresy testowe dla wybranych pakietów pozwalające na przetestowanie określonego typu usług przed ich finalnym zakupem maksymalnie do 30 dni od uruchomienia usługi. W tym zakresie nie obowiązuje zasada D+1, o której mowa w pkt. 3.8. 

3.11. W przypadku zmiany planu na wyższy w trakcie trwania okresu abonamentowego Klient zobowiązuje się do zapłaty różnicy wynikającej z okresu pozostałego względem nowego okresu abonamentowego dla planu o wyższym cenniku, chyba że zostanie z tego obowiązku zwolniony w drodze ustaleń indywidualnych.

3.12. Wymagania stawiane Klientom niezbędne do prawidłowego korzystania z usług Usługodawcy:

A. urządzenie z dostępem do sieci publicznej Internet;

B. przeglądarka internetowa pozwalająca na obsługę nowoczesnych technologii, w tym zezwalająca na obsługę plików cookies i JavaScript:

  • Internet Explorer min. v11
  • Mozilla Firefox
  • Google Chrome
  • Opera
  • Apple Safari
  • Chromium
  • Brave

C. dostęp do poczty elektronicznej celem aktywacji oraz potwierdzenia płatności;

D. urządzenie posiadające system operacyjny niezbędny do uruchamiania aplikacji Usługodawcy.


3.13. Klient zobowiązuje się do przestrzegania przepisów obowiązującego prawa na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. W przypadku wykrycia naruszenia przepisów prawa przez Klienta, Serwis zastrzega sobie prawo do czasowego lub stałego wstrzymania świadczenia usług bez możliwości wnioskowania o rekompensatę i zwrot  niewykorzystanego Okresu Abonamentowego, a także do zawiadomienia stosownych organów prawa.

3.14. Usługodawcy przysługuje wyłącznie prawo do wskazania lokalizacji Usług Klientów. Usługodawca udostępni miejsce oraz lokalizację Usługi na wyraźny wniosek Klienta lub jego zapytanie złożone w dowolnym momencie i czasie.

§4
Prawa, Obowiązki, Odpowiedzialność Usługodawcy

4.1. Usługodawca oświadcza, że posiada odpowiednie zaplecze techniczne pozwalające na świadczenie określonych Umową, Regulaminem i cennikiem Usług i świadczy je w oparciu o przepisy prawa obowiązującego na terenie Rzeczypospolitej Polskiej, a także oświadcza, że dokłada wszelkich i należytych starań do tego, aby Usługi były świadczone na najwyższym poziomie.

4.2. Usługodawca dołoży wszelkich starań, aby usługa była dostępna według określonego poziomu SLA, w tym standardowo na poziomie 99.5% w skali roku.

4.3. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za przerwy w dostawie i dostępie do usługi jeśli są one wynikiem Awarii lub losowych zdarzeń nie leżących bezpośrednio po stronie Usługodawcy i nie są wynikiem jego działań lub zaniedbań.

4.4. Usługodawca udostępni Klientowi zamówioną usługę niezwłocznie po jej opłaceniu przez Klienta oraz zaksięgowaniu płatności na rachunku bankowym Usługodawcy.

4.5. Usługodawca zastrzega sobie prawo do wyłączenia dostępu do usługi w przypadkach opisanych niniejszym Regulaminem w tym w szczególności do ograniczenia korzystania z usługi lub jej zablokowania w przypadkach:

  • braku płatności za usługę w okresie, co do którego opłata powinna zostać wniesiona;
  • wykorzystywania usługi niezgodnie z niniejszym Regulaminem lub naruszającym dobra i prawa osób trzecich;
  • wykrycia, że usługa jest wykorzystywana w sposób zagrażający stabilności infrastruktury Usługodawcy lub naruszająca politykę bezpieczeństwa Usługodawcy;
  • wykrycia, że sieć Usługodawcy jest nadmiernie obciążana w sposób nienaturalny w szczególności na potrzeby strumieniowania dużej ilości danych w tym w skutek wysyłania dużej ilości wiadomości z załącznikami powyżej 1 MB. Skutkiem w/w sytuacji będzie całkowite zablokowanie Klienta do zwrotu niewykorzystanej Opłaty Abonamentowej do czasu wyjaśnień.
  • w przypadku wykrycia, że na usłudze Klient umieszcza pliki naruszające prawa autorskie lub majątkowe osób i firm trzecich, a co do których Usługodawca może mieć uzasadnione podejrzenia co do legalności pochodzenia plików;
  • w przypadku powtarzających się zgłoszeń Abuse zgłaszanych przez osoby i firmy trzecie wskazujących na istotne naruszenia praw i porządku przez Klienta i jego Usługi po uprzednim czasowym zablokowaniu Usługi na czas wyjaśnień otrzymanych od Klienta;
  • w przypadku wykorzystywania infrastruktury Usługodawcy do wysyłania wiadomości elektronicznych o charakterze SPAM lub jakichkolwiek innych wiadomości zawierających niezamówione i masowe treści marketingowe, handlowe, oferty lub informacje;
  • w przypadku stałego obciążenia infrastruktury i Usługi na poziomie min. 80% w okresie D+1 przysługującej mocy Klientowi, a mający charakter ciągły, w tym w szczególności stałego obciążenia łącza wychodzącego do sieci internet lub zasobów procesora lub pamięci lub dysku polegającego na realizowaniu ciągłych wysyłek przy czym biegnących równolegle przez min. 80% czasu D+1. Klient w tym zakresie otrzyma czasową blokadę i powiadomienie z systemu Usługodawcy o możliwych naruszeniach niniejszego Regulaminu i do czasu wyjaśnień złożonych Usługodawcy, Klient może mieć ograniczoną możliwość korzystania z Usługi. Postanowienie tego punktu nie dotyczy sytuacji mieszczących się w granicy standardowego korzystania z systemu i planowania codziennych wysyłek, a jedynie w sytuacji stałego i nadmiernego obciążania systemu niekończącymi się wysyłkami;
  • wykrycia w usłudze klienta plików zawierających szkodliwe oprogramowania lub kod złośliwy w tym trojany, webshelle, wirusy i inne pliki powszechnie uważane za szkodliwe, przy czym każdorazowo Usługodawca  zweryfikuje zamieszczone przez Klienta pliki poprzez raport z aplikacji antywirusowych, antymalware;
  • przekroczenia limitów przypadających na konto Klienta, w tym limitów transferu, inode lub obciążenia przy czym sposób blokady jest całkowicie automatyczny poprzez system Usługodawcy, a klient po zwolnieniu zasobów poniżej przysługującego limitu będzie miał pełny dostęp do Usługi.


4.6. W przypadku zawieszenia świadczenia usługi Hosterion powiadomi niezwłocznie Klienta o tym zdarzeniu stosownym komunikatem przesłanym na adres e-mail zarejestrowany przez Klienta w systemach Usługodawcy.

4.7. Usługodawca zastrzega sobie prawo do umieszczenia znaku towarowego i nazwy klienta na swojej referencyjnej liście Klientów o ile Klient nie złoży oświadczenia lub zastrzeżenia co do wykorzystania jego znaku towarowego i nazwy w tym zakresie. Umieszczony znak towarowy, logotyp lub nazwa Klienta ma charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowi prawa Klienta do pobierania w tym zakresie wynagrodzenia od Usługodawcy za umieszczenie znaku. Klient w trakcie składania Zamówienia może w stosownych uwagach wyrazić sprzeciw co do wykorzystania jego znaku towarowego przez Usługodawcę.

4.8. Usługodawca w przypadku darmowych pakietów stosuje nieusuwalne stopki z logotypem i nazwą systemu Usługodawcy. Usunięcie stopki reklamowej możliwe jest jedynie w pakietach płatnych.

4.9. Usługodawca zastrzega sobie prawo do dowolnego i indywidualnego wyboru podmiotów, z którymi będzie współpracował w zakresie udostępniania Usług w tym do utrzymywania infrastruktury w miejscu ustalonym przez Usługodawcę.

4.10. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody wynikłe i powstałe w wyniku działania Klienta naruszającego prawa i obowiązki osób i firm oraz organizacji trzecich.

4.11. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za nieprawidłowe działanie Usługi jeśli Klient sam tą nieprawidłowość spowodował swoim niedbalstwem lub brakiem wiedzy potrzebnej do obsługi i korzystania w sposób właściwy z Usługi. Usługa zostaje dostarczona w sposób zautomatyzowany i ze z góry działającą konfiguracją oraz adresami IP wolnymi od list spamowych RBL. Jeżeli Klient konfigurację zmienił samodzielnie i zmiana ta spowodowała niedostępność Usługi lub jej nieprawidłowe działanie, Usługodawca może naliczyć dodatkową opłatę za Cykl Serwisowy wykonany na rzecz Klienta o czym Klient zostanie uprzednio poinformowany i po akceptacji kosztów wyceny Usługodawca wykona określoną pracę.

4.12. Klient jest wyłącznie odpowiedzialny za treści wysyłane do swoich odbiorców, a jeśli wskutek wysyłki Klienta adresy IP zostaną umieszczone na czarnej liście Usługodawcy przysługuje prawo do dochodzenia odszkodowania jeśli poniósł on stratę z tego tytułu. Punkt ten ma zastosowanie wyłącznie w sytuacji, w której nie jest możliwe w sposób bezpłatny usunięcie adresu IP z listy spamowej i konieczna jest odpłatna usługa lub wymiana adresu na inny.

4.13. Usługodawca dokłada wszelkich niezbędnych starań, aby chronić infrastrukturę i Usługi wszystkich Klientów w tym dostarczając zabezpieczenie Antywirusowe, Antyspamowe oraz Web Application Firewall (w skrócie “WAF”) jednak nie ponosi odpowiedzialności za nieprawidłowe działanie kodu szablonu Klienta jeśli Klient umieścił ten kod samodzielnie, lub kod ten jest niedostatecznie zabezpieczony, lub nie jest on aktualny lub zgodny z najnowszymi wytycznymi HTML. Usługodawca nie ponosi także odpowiedzialności za szkody wyrządzone osobom trzecim, firmom i instytucjom jeśli wskutek działania takiego kodu ucierpiały one lub w stosunku do nich prowadzone jest postępowanie lub dochodzenie. W szczególności Usługodawca nie odpowiada za wadliwe działania kodu szablonu Klienta w wyniku którego z Usługi Klienta prowadzony był atak na inne usługi dostępne w sieci internet lub Usługi innych Klientów Usługodawcy.

4.14. Usługodawca nie jest odpowiedzialny za nieprawidłowe działanie Usługi jeśli Klient w momencie uruchamiania usługi nie posiadał odpowiedniej wiedzy technicznej pozwalającej na skuteczne zarządzania i wykorzystanie Usługi, oraz nie posiadał odpowiedniej wiedzy pozwalającej na dostateczne zabezpieczenie Usługi.

4.15. Usługodawca zastrzega sobie prawo do zaprzestania świadczenia Usługi jeśli otrzyma on stosowne wezwanie sądowe lub informację o prowadzonych czynnościach prawnych przeciwko Klientowi.

4.16. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za utratę danych jeśli te zostały utracone wskutek działania Klienta lub przez niego skasowane z powodu niedostatecznej wiedzy.

4.17. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za utratę danych w wyniku Awarii nie leżącej po stronie Usługodawcy.

4.18. Odpowiedzialność Usługodawcy ograniczona jest wyłącznie do wysokości wniesionej opłaty abonamentowej potrąconej do wysokości proporcjonalnego okresu w jakim usługa była dostępna. Odpowiedzialność Usługodawcy w żadnym zakresie nie obejmuje jakichkolwiek utraconych korzyści i zysków osoby i firmy trzeciej, która korzysta z usług Usługodawcy, chyba, że Usługodawca rażąco naruszył przepisy prawa obowiązującego na terenie Rzeczypospolitej Polskiej lub świadomie wyrządził szkodę na rzecz Klienta.

4.19. Usługodawca zobowiązuje się do dostarczenia niezawodnej usługi w granicach niezawodności sprzętu i infrastruktury DataCenter, gdzie zlokalizowana jest dana usługa lecz nie jest w żaden sposób odpowiedzialny za utratę danych umieszczonych w Usługach.

4.20. Usługodawca zobowiązuje się do dostarczenia mechanizmów i usług pozwalających na cykliczne wykonywanie kopii bezpieczeństwa samodzielnie przez Klienta, jednakże nie gwarantuje on, że dane umieszczone w tej samej przestrzeni co Usługa w przypadku awarii będą możliwe do odzyskania. W tym celu Klient powinien te kopie umieszczać poza Usługą, lub w innej Usłudze dedykowanej - na przykład Przestrzeni Backup dostępnej odpłatnie dla każdej Usługi.

4.21. Usługodawca cyklicznie wykonuje kopie bezpieczeństwa na potrzeby zachowania ciągłości działania Usług oraz ich niezawodności. Kopie bezpieczeństwa wykorzystywane są przez Usługodawcę, a w uzasadnionych przypadkach mogą być udostępniane Klientowi na wyraźny wniosek.

§5
Prawa, Obowiązki, Odpowiedzialność Klienta

5.1. Klient jest zobowiązany do przestrzegania niniejszego Regulaminu oraz Polityki Prywatności stanowiącej nieodłączną część niniejszego Regulaminu oraz postanowień Umowy.

5.2. Klient zobowiązuje się do przestrzegania prawa obowiązującego na terenie Rzeczypospolitej Polskiej i wykorzystywania Usługi wyłącznie w zgodzie z tymi przepisami prawa.

5.3. Klient ponosi pełną odpowiedzialność za wszystkie szkody powstałe w wyniku nieprawidłowego wykorzystania Usługi w tym ponosi pełną odpowiedzialność wobec osób, firm i instytucji trzecich jeśli wykorzystuje on Usługę niezgodnie z prawem i zapisami niniejszego Regulaminu.

5.4. Klient zobowiązuje się do terminowego opłacania usługi w Okresie Abonamentowym na jaki Usługę wykupił, a w przypadku nieopłacenia w terminie Usługi nie będzie rościł prawa dostępu do jakichkolwiek części Usługi w tym w szczególności dostępu do kopii bezpieczeństwa wykonywanych cyklicznie przez Usługodawcę.

5.5. Klient oświadcza, że posiada odpowiednie oraz niezbędne umiejętności i zaplecze techniczne pozwalające na wykorzystanie Usługi zgodnie z jej przeznaczeniem, a w przypadku braku umiejętności nie będzie rościł wobec Usługodawcy prawa do zwrotu części opłaty abonamentowej.

5.6. Klient nie może korzystać z usługi w sposób naruszający dobre obyczaje lub prawa osób, firm i instytucji trzecich.

5.7. Klient nie może wykorzystując infrastrukturę Hosterion wysyłać wiadomości o charakterze SPAM, niezamówionej treści marketingowej, handlowej lub innej masowej korespondencji powszechnie uznawanej za wiadomości niechciane, phishingowe lub inne mogące wprowdzać w błąd odbiorców i działać na ich niekorzyść.

5.8. Przed rozpoczęciem korzystania z usług Klient zobowiązany jest do utworzenia konta klienta w panelu klienta na stronie https://emailon.pl lub uzyskać dane do logowania od Usługodawcy.

5.9. Klientowi nie wolno udostępniać danych logowania lub identyfikacyjnych takich jak login i hasło osobom trzecim bez upoważnienia wydanego przez Usługodawcę.

5.10. Klient zobowiązany jest do niezwłocznego poinformowania Usługodawcy o zmianie danych osobowych w tym w szczególności do zmiany nazwiska lub adresu do doręczeń/zamieszkania Klienta, a w przypadku Klienta Biznesowego o zmianie danych rejestrowych firmy, w tym rachunku bankowego.

5.11. Klient przyjmuje do wiadomości, że w sprawach nieuregulowanych postanowieniami niniejszego Regulaminu lub Umowy sądem właściwym do dochodzenia roszczeń od Usługodawcy jest sąd w miejscu prowadzenia działalności gospodarczej przez Usługodawcę tj. sąd właściwy dla miasta Jeleniej Góry. Ewentualne spory lub roszczenia Klient będzie wytaczał przez sądem właściwym dla miejsca wykonywania działalności Usługodawcy wskazanej wyżej.

5.12. Klient zobowiązany jest do poinformowania Usługodawcy niezwłocznie w przypadku wykrycia luki w zabezpieczeniach lub wycieku/nieuprawnionym dostępie do danych Klientów lub Usług, w tym Usługi, z której Klient korzysta, a wyciek ten lub nieuprawniony dostęp wyniknął z winy Klienta lub oprogramowania, które Klient umieścił w Usłudze dostarczonej przez Usługodawcę.

5.13. Klient nie może korzystać z Usługi w sposób niezgodny z jej przeznaczeniem lub postanowieniami Umowy lub niniejszego Regulaminu oraz poszczególnych Regulaminów Usług dostępnych na stronie Usługodawcy.

5.14. Klient zobowiązany jest do wykonywania okresowych kopii bezpieczeństwa swojej Usługi za pomocą własnych środków lub mechanizmów dostarczanych przez Usługodawcę w tym regularnych eksportów danych z kampanii i list subskrybentów.

5.15. Klient, który zamierza zrezygnować z Usługi powinien wypowiedzieć ją w formie pisemnej na adres Usługodawcy lub elektronicznie za pomocą wiadomości e-mail z adresu dedykowanego usłudze lub za pomocą panelu pomocy technicznej z przynajmniej 30 dniowym okresem wypowiedzenia liczonym jak D-1 aktualnego okresu rozliczeniowego/abonamentowego. Okres wypowiedzenia liczony jest od ostatniego dnia danego okresu rozliczeniowego. W celu uszczegółowienia okresów wypowiedzenia Usługodawca korzysta z mechnizmu D-1. Na przykład jeśli usługa opłacona jest do dnia 15 stycznia to w przypadku chęci wypowiedzenia jej Klient powinien złożyć wypowiedzenie najpóżniej do dnia 14 stycznia. Wtedy okres wypowiedzenia trwa od 15 stycznia do 14 lutego i z dniem 15 lutego usługa jest wyłączana wraz z usunięciem wszystkich danych bez możliwości ich przywrócenia. 

5.16. Jeżeli Klient nie wypowie Usługi jest ona automatycznie odnawiana na kolejny okres rozliczeniowy z wymagalną zapłatą przy czym po zakończeniu Okresu Abonamentowego Usługi zamówionej na określony czas przechodzi ona na czas nieokreślony z jednomiesięcznym wypowiedzeniem, uszczegółowionym w punkcie 5.16.

5.17. Klient oświadcza, że przyjmuje do wiadomości fakt, że w przypadku braku płatności i wypowiedzenia w stosownym okresie Usługi Usługodawca ma prawo do dochodzenia roszczenia przed sądem lub e-sądem uprzednio dostarczając Klientowi stosowne wezwanie do zapłaty.

5.18. Brak zapłaty w określonym terminie za Usługę nie jest jednoznaczny z rozwiązaniem umowy lub wypowiedzeniem Usługi. W przypadku braku płatności dostęp do Usługi może zostać ograniczony, a Klientowi mogą zostać naliczone odsetki ustawowe za zwłokę, a także może zostać uruchomiona procedura windykacji należności w tym umieszczenie danych Klienta w publicznym wykazie dłużników lub przekazanie danych Klienta do zewnętrznej firmy windykacyjnej współpracującej z Usługodawcą.

5.19. Klientowi nie wolno odsprzedawać dostępu do jakiejkolwiek Usługi lub jej części innemu podmiotowi, klientowi lub instytucji chyba, że typ usługi na to zezwala lub jest to konto typu Reseller lub umowa stanowi inaczej.

§6
Opłaty i faktury

6.1. Opłat za usługi można dokonać za pomocą płatności elektronicznych, dostępnych w panelu Klienta po rejestracji lub w trakcie zamawiania Usługi lub na rachunek bankowy firmy Hosterion Sp. z o.o. wskazany na fakturze wpisując w tytule odpowiednie oznaczenie zamówienia lub numeru faktury lub innych danych pozwalających na jednoznaczną identyfikację Klienta. Opłaty, co do których nie można określić i ustalić jednoznacznie Klienta i powiązać go z danymi w systemie będą odsyłane na rachunek źródłowy.

6.2. Firma Hosterion Sp. z o.o. jest zarejestrowanym w Polsce płatnikiem podatku od towaru i usług VAT, a faktury wystawiane są w powiększeniu o należny podatek VAT.

6.3. Obowiązująca stawka podatku VAT to 23%.

6.4. Numer rachunku Usługodawcy znajduje się w wykazie czynnych podatników VAT i na tak zwanej Białej Liście podatników prowadzonej przez Ministra Finansów, a dostępnej pod adresem internetowym: https://www.podatki.gov.pl/wykaz-podatnikow-vat-wyszukiwarka. 

6.5. Usługodawca jest także zarejestrowanym podatnikiem podatku VAT UE i bierze udział w mechaniźmie VIES. Aktywność członkostwa Usługodawcy można potwierdzić na poniższej stronie w wyszukiwarce podatników VAT UE: https://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/. 

6.6. Usługodawca obsługuje możliwość rozliczenia faktury w tak zwanym “split payment” nawet jeśli wystawiona Faktura nie zawiera tej klauzuli, ale Klient przyjął w swoje firmie schemat opłacania faktur za pomocą tego mechanizmu.

6.7. Po otrzymaniu zapłaty wystawiana jest Faktura VAT potwierdzająca, że zapłata została uiszczona za usługę. Faktury VAT wystawiane są w terminie do 3 dni roboczych po otrzymaniu środków na rachunek bankowy Usługodawcy lub operatora płatności współpracującego z Usługodawcą.

6.8. W przypadku wystawienia faktury VAT przed terminem płatności zgodnie z indywidualnymi ustaleniami z Klientem i braku płatności firma Hosterion Sp. z o.o. wystąpi do Naczelnika Urzędu Skarbowego o zwrot należnego podatku VAT za niezrealizowaną płatność co może rodzić konsekwencje podatkowe dla Klienta, za które Usługodawca nie odpowiada.

6.9. Usługodawca za uruchomiony okres testowy niektórych usług nie będzie wystawiał faktury VAT jeżeli opłata za uruchomienie okresu jest równa 0 zł lub Klient skorzystał z kodu promocyjnego usługi obniżając w ten sposób jej kwotę do 0 zł.

6.10. Opłaty za usługę powinny być wnoszone zgodnie z terminem płatności wskazanym na fakturze. W przypadku opóźnienia w płatności Usługodawca może naliczyć dodatkowe odsetki ustawowe za zwłokę.

6.11. O każdej zmianie rachunku bankowego Usługodawca powiadomi Klienta w wiadomości e-mail wraz z dołączoną fakturą.

6.12. Za poprawnie opłacony okres abonamentowy uważa się okres wskazany na fakturze, a nie dzień zapłaty za Usługę.

6.13. Klientowi przysługuje prawo do opłacenia okresu abonamentowego z góry na dłuższy okres po uprzednim uzgodnieniu z Usługodawcą.

6.14. W przypadku zwrotu jakiejkolwiek opłaty na rzecz Klienta Usługodawca zwróci opłatę na instrument płatniczy, z którego została wykonana zapłata przez Klienta. Nie ma możliwości zwrotu opłaty na inny instrument płatniczy.

§7
Reklamacje i spory

7.1. Klientowi przysługuje prawo do składania reklamacji na wadliwe lub niezgodne z Regulaminem lub SLA działanie Usługi lub związane z nienależytym wykonaniem usługi przez Usługodawcę.

7.2. Reklamacje powinny być składane za pomocą korespondencji papierowej na adres Usługodawcy opatrzone własnoręcznym podpisem lub za pomocą wiadomości e-mail z adresu przypisanego do usługi lub za pomocą formularza dostępnego po zalogowaniu na stronie https://emailon.pl.

7.3. Reklamacje, w których nie da się jednoznacznie zidentyfikować Klienta pozostają bez rozpatrzenia.

7.4. Podmiotem uprawnionym do rozpatrywania reklamacji jest jedynie Usługodawca.

7.5. Reklamacje co do zasady powinny zawierać sformułowanie zawierające słowo kluczowe “Reklamacja” oraz dane Klienta, a dodatkowo opis reklamacji wraz oczekiwaniem Klienta względem Usługodawcy.

7.6. Reklamacje są rozpatrywane przez Usługodawcę w ciągu 14 dni roboczych od daty otrzymania. W przypadku spraw trudnych lub skomplikowanych Reklamacje mogą być rozpatrywane w ciągu 30 dni roboczych przy czym dni robocze przyjmuje się zgodnie z 5-dniowym trybem pracy od poniedziałku do piątku w każdym tygodniu. Każdorazowo Usługodawca poinformuje Klienta, że ze względu na trudny charakter sprawy czas rozpatrzenia Reklamacji może ulec wydłużeniu.

7.7. Przed wystąpieniem na drogę sądową Klient zobowiązany jest do wyczerpania drogi reklamacyjnej opisanej w niniejszym Regulaminie w punkcie 6.

7.8. Klient może skorzystać także z sądu polubownego przed skierowaniem postępowania na drogę cywilną.

7.9. W przypadku sporów sądowych Klient przyjmuje, że sądem właściwym dla rozpatrywania sporów z Usługodawcą jest sąd właściwy dla miejsca prowadzenia działalności Usługodawcy tj. Sąd właściwy dla miasta Rybnika.

§8
Wsparcie Techniczne

8.1. Usługodawca zobowiązuje się do udzielenia wsparcia technicznego w zakresie użytkowania Usług dostępnych w ofercie z zastrzeżeniem, że pomoc ta ograniczona jest do usług dostępnych standardowo na moment uruchomienia Usługi w infrastrukturze Hosterion przy zachowaniu odpowiedniego poziomu wsparcia dla wykupionej usługi pakietowej.

8.2. Hosterion nie świadczy pomocy technicznej Klientom w zakresie konfiguracji aplikacji lub usług, które Klient uruchamia w środowisku Hosterion w tym w szczególności w zakresie prowadzenia na rzecz Klienta kampanii w zakresach wykraczających poza sprawy związane z infrastrukturą Hosterion. W szczególności Usługodawca nie będzie świadczył bezpłatnej pomocy technicznej polegającej na rozbudowie, aktualizacji, weryfikacji kodu szablonu umieszczanego przez Klienta w infrastrukturze Hosterion. usługodawca nie będzie także w ramach bezpłatnej pomocy ingerował w kod szablonu lub go modyfikował lub rozszerzał jego funkcjonalności.

8.3. Hosterion zapewnia, że w przypadku otrzymania od Klienta informacji o awarii podejmie niezwłocznie niezbędne środki i procedury, aby awarię usunąć.

8.4. Pomoc techniczna w zakresie awarii dostępna jest w trybie 24/7/365 przy czym jeśli zgłoszenie nie dotyczy awarii, podjęcie zgłoszenia realizowane jest w ciągu jednego dnia roboczego od zgłoszenia, a pomoc techniczna udzielana jest do 2 dni roboczych.

8.5. Usługodawca niezwłocznie po podjęciu informacji o awarii stara się usunąć awarię i przywrócić w pełni Usługi do prawidłowego działania.

8.6. Usługodawca nie świadczy wsparcia technicznego w zakresie konfiguracji aplikacji na komputerach Klientów lub związanych z działaniem aplikacji, która nie została udostępniona przez Usługodawcę.

8.7. Jeżeli usunięcie awarii nie jest możliwe w ciągu 8h roboczych Usługodawca przedstawi harmonogram naprawy i usunięcia awarii wraz z dostępem do danych przez Klienta.

8.8. Usuwanie awarii nie jest uwarunkowane wyłącznie zgłoszeniem Klienta. Hosterion podejmuje szereg działań mających na celu stałe monitorowanie i powiadamianie o występujących incydentach i awariach i podejmuje inicjatywę także z własnej woli.

8.9. W związku z koniecznością modernizacji i rozbudowy infrastruktury Hosterion Usługodawca zastrzega sobie prawo do prowadzenia prac serwisowych niezbędnych dla celów realizacji zadań rozwojowych i modernizacyjnych, a także w związku z koniecznością zapewnienia ciągłości działania i bezpieczeństwa danych i usług Klientów. O zamiarze przeprowadzenia prac serwisowych każdorazowo Usługodawca poinformuje w odrębnej wiadomości e-mail Klientów wraz z określeniem okna serwisowego przy czym Okno Serwisowe na jedną pracę nie może przekroczyć 30 min ciągłego nieprzerwanego zaprzestania działania usługi co nie powoduje powstania roszczenia Klienta względem Hosterion i nie powoduje obniżenia opłaty abonamentowej.

8.10. Usługodawca w ramach usługi “bezpłatna migracja” zapewni wsparcie w zakresie przeniesienia danych i usług do Usługodawcy po uprzednim uzgodnieniu terminu i harmonogramu prac z Klientem. Po przeniesieniu danych i zaakceptowaniu prac przez Klienta pomoc techniczna w tym zakresie nie będzie udzielana lub ponawiana w związku z usunięciem danych u dotyczasowego operatora usług.

8.11. Wsparcie techniczne udzielane jest wyłącznie drogą elektroniczną za pomocą formularza kontaktowego dostępnego po zalogowaniu w panelu klienta lub za pomocą adresu e-mail podanego jako kontaktowy do pomocy technicznej tj. kontakt () @ () hosterion.pl przy czym wiadomości e-mail musza być nadane z adresu e-mail przypisanego do konta Klienta i pozwalającego na jego identyfikację.

8.12. Zgłoszenia, co do których nie da się jednoznacznie powiązać Klienta Usługodawcy nie są rozpatrywane i nie uruchamiają czasów i okresów dostępności wynikających z treści Regulaminu.

§9
Rozwiązanie umowy

9.1. Umowa może być rozwiązana w dowolnym czasie przez każdą ze stron (chyba, że zapisy odrębnej Umowy stanowią inaczej) z okresem wypowiedzenia jednego miesiąca liczonego od ostatniego dnia aktualnego okresu abonamentowego, w którym wypowiedzenie jest składane. Na przykład w sytuacji, w której aktualny okres abonamentowy trwa do 15 stycznia, Umowa musi zostać wypowiedziana do 14 stycznia. W tym przypadku zostanie rozwiązana 14 lutego, a z dniem 15 lutego dane zostaną bezpowrotnie usunięte.

9.2. Wypowiedzenie nie wymaga podawania powodu wypowiedzenia.

9.3. Brak płatności za usługę nie jest jednoznaczny i nie skutkuje wypowiedzeniem umowy. Za płatność po terminie mogą zostać naliczone odsetki ustawowe, a w przypadku braku wypowiedzenia Usługi Usługodawca ma prawo do naliczania dalszych opłat.

9.4. Usługodawca wypowie usługę ze skutkiem natychmiastowym w przypadku przekroczenia 1 (jednego) okresu płatności przez Klienta przy czym płatność za ten okres zostanie naliczona i podlega windykacji.

9.5. Usługodawca może wypowiedzieć umowę ze skutkiem natychmiastowym w przypadku naruszenia postanowień niniejszego Regulaminu w tym w szczególności wykorzystywania usługi niezgodnie z jej przeznaczeniem lub wykorzystywania jej niezgodnie z przepisami prawa lub w przypadku wysyłki wiadomości o charakterze SPAM lub innej niechcianej z infrastruktury Usługodawcy.

9.6. W przypadku otrzymania informacji o naruszeniu przepisów od instytucji zewnętrznej lub innego Klienta Usługodawca może czasowo do wyjaśnienia wstrzymać realizację Usługi lub ją zawiesić bez prawa do zwrotu części środków wpłaconych lub wymagalnych na dzień zawieszenia lub po tym dniu w przypadku stwierdzenia w/w naruszenia.

9.7. Klientowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy i skrócenia czasu wypowiedzenia w przypadku, kiedy Klientowi nie odpowiada miejsce zlokalizowania dataCenter lub Usługi przez Usługodawcę przy czym Usługodawca zobowiązuje się do zlokalizowania Usługi w Europejskim Obszarze Gospodarczym.

§10
Postanowienia końcowe

10.1. Regulamin wchodzi w życie w dniu publikacji na stronie internetowej Usługodawcy pod odnośnikiem: https://emailon.pl/regulamin.


10.2. Usługodawca zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian w zakresie niniejszego Regulaminu i jego punktów w trakcie trwania Usług i Umów w tym w szczególności do:

- aktualizowania Polityki Prywatności;
- aktualizacji zapisów Regulaminu wynikających bezpośrednio z przepisów i zmian w przepisach obowiązujących na terenie Rzeczypospolitej Polskiej i na terytorium Unii Europejskiej i Europejskiego Obszaru Gospodarczego;
- aktualizacji cenników i pakietów przy czym po wprowadzeniu nowego cennika nie powstaje roszczenie Klienta względem Usługodawcy o “podniesienie aktualnych parametrów Usługi do wysokości obowiązujących w nowym cenniku” lub “obniżenie ceny wynikającej z aktualnego cennika Usług”;
- zmiany podmiotów współpracujących z Usługodawcą w zakresie utrzymywania infrastruktury Usługodawcy;
- siły wyższej;
- zmian formalnych i organizacyjnych po stronie Usługodawcy;

10.3. W przypadku braku akceptacji zmian w Regulaminie Klientowi przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy i wypowiedzenie jej zgodnie z okresem wypowiedzenia.

10.4. O każdej zmianie Regulaminu usługodawca zawiadomi Klienta na wskazany przy rejestracji adres poczty elektronicznej.

10.6.przypadku zmiany adresu e-mail przez Klienta i braku poinformowania Usługodawcy o tym fakcie adresem e-mail aktualnym dla konta Klienta jest adres e-mail umieszczony w bazach Usługodawcy.

10.7. Korzystanie z usługi jest jednoznaczne z akceptacją niniejszego Regulaminu.

10.8. Usługodawca udostępni Klientowi na wyraźny wniosek Umowę o powierzeniu przetwarzania danych osobowych. Umowa ta musi zostać zawarta w formie pisemnej między stronami.

10.9. Usługi świadczone przez Hosterion są usługami wyłącznie o charakterze elektronicznym, chyba, że umowa stanowi inaczej.

10.10 W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie, Umowie i Polityce prywatności zastosowanie mają przepisy kodeksu cywilnego i ustawy o świadczeniu drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2020 roku o świadczeniu usługi drogą elektroniczną.

10.11.W przypadku wystapienia na drogę sądową przeciwko Usługodawcy właściwym jest sąd dla miejsca prowadzenia działalności Usługodawcy tj. Sąd Rejonowy w Rybniku, 44-200 Rybnik, Plac M. Kopernika 2.